Velkommen til Measurement Days - Virtual
Measurement Days Virtual er et nyt tilbud til dig, som gerne løbende vil inspireres, lære nyt om kommunikationsmåling og netværke med andre, der deler dine udfordringer.
Hver måned præsenterer vi en online event på konference-platformen Airmeet. Du kommer til at høre spændende talere og har mulighed for at debattere ved bordene i vores virtuelle konferencesal med dine fagfæller, eksperter og samarbejdspartnere.
Brug Measurement Days Virtual til at lære nyt og netværke året rundt – som supplement eller alternativ til den årlige, fysiske Measurement Day konference.
Measurement Days Virtual koster 200 kroner pr. arrangement – men hvis du er billetholder til årets konference, deltager du gratis i alle månedlige events frem til da.
Foreløbige talere til Measurement Days Virtual i 2021
Measurement Days Virtual - 2021 Program
“FROM MEDIA MONITORING TO MEDIA INTELLIGENCE: Using Growth PR to progress from data to insights”
15. april kl. 15.00-16.30
Media monitoring can be both tedious and exciting. Once you have a system to automate the tracking of coverage about your brand and your competitors, you gain time for strategizing. Knowing how to analyse and interpret data related to the outcomes of communications work allows you to identify themes and insights based on what drove certain metrics. Instead of simply tracking the volume of your media coverage, studying the impact that it has made on your business is the difference between doing what is expected and doing what works.
The system of Growth PR connects PR to business growth. Especially after the past year, there is an urgent need for communicators to attribute success to tangible business outcomes. This session is meant to help communication pros move from media monitoring to media intelligence, so you can see how your efforts are impacting the business you represent. Kelly Byrd will introduce you to the four pillars of Growth PR and the best metrics and KPIs to measure earned and owned media. She will also demonstrate how to analyse charts related to those metrics to find actionable insights.
If you are feeling overwhelmed by the task of showing your value to executives with metrics that you are not sure how to interpret, join this session.
About Kelly Byrd
As a member of the Global Young Leaders Group of AMEC (the international Association for the Measurement and Evaluation of Communication), Kelly Byrd is a recognized rising star in the media intelligence business and involved in the continued evolution of PR and communication measurement by providing a dynamic forum for learning, knowledge exchange and new thinking.
Kelly works as the director of product marketing for Onclusive, where she previously served as senior director, Customer Success & Insights. Prior to Onclusive, her background is in social media marketing and public relations.
In 2020, Kelly was selected for Adweek’s Executive Mentorship Program for the next generation of marketing executives.
“NÅR COOKIEN FORSVINDER – Sådan kan du (stadig) måle, om jeres website virker”
27. april kl. 10.00-11.30
Cookien, som vi i årevis har målt kunderejser og brugen af vores website ved hjælp af, er under pres. Nye cookie-regler betyder, at brugerne i højere grad vælger cookie-tracking fra. Derudover udfases brugen af 3.-parts cookies hastigt i store browsere som Safari, Chrome og Firefox. Det skaber store huller i vores datasæt og gør det vanskeligere at måle trafik, effekt og forbrug af content.
Hos Turisme.nu har Lars K. Jensen implementeret nye cookie-fri måleværktøjer, der supplerer og kvalificerer data fra Google Analytics. I hans oplæg får du et overblik over nuværende privacy-venlige alternativer og specifikt Plausible, som Turisme.nu anvender med stor succes til for eksempel at analysere og optimere brugerrejsen i hvert eneste trin.
Fra et meget brugervenligt begynder-perspektiv rettet mod professionelle kommunikatører får du frisk inspiration til jeres webanalyser og hvordan I får styr på links, URL-struktur og ikke mindst effektmåling af jeres website uden den samme brug af cookies som før.
Dette oplæg henvender sig både til nye og garvede website analytikere og kommunikatører, som ønsker at blive klogere på alternativerne efter cookien.
Om Lars K. Jensen
Få personer i Danmark har kastet sig over formidlingen af perspektiverne i digitaliseringen af kommunikation som Lars K. Jensen. Den tidligere digitale frontløber på Ekstra Bladet, produktudviklingschef hos Infomedia og i dag Head of Digital & Product hos Willmore har i mere end 5 år udgivet Digital Ugerevy – et af Danmarks mest populære nyhedsbreve om tech, journalistik, digitalisering, sociale medier og innovation.
Lars er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole og er i dag en efterspurgt gæsteforelæser på flere højere læreanstalter og speaker ved konferencer og events om teknologi, analytics og journalistik.
”HURTIG INDSIGT, HURTIG ACTION – Den korte vej fra måling til handling rykker Toldstyrelsen fremad”
12. maj kl. 10.00-11.30
Ikke al måling kræver månedlange analyser eller avanceret metodebrug. Toldstyrelsen blev etableret i 2018 og fra starten har pressechef Jesper Thorndal Moll fokuseret på at basere pressearbejdet på en aktiv brug af data og indsigter.
Hans ambition har hele tiden været, at setup’et først og fremmest skulle være overskueligt og kunne håndteres af presseteamet selv på et kvarters tid om dagen. Fremgangsmåden har hjulpet Toldstyrelsen til at komme hurtigt i gang med at måle – og erfaringerne, de gør sig, bliver således anvendt til gradvist men stabilt at hæve ambitionsniveauet for kommunikationsarbejdet.
Metoden har allerede givet ledelsen og presseteamet en solid forståelse af, hvem der skriver om styrelsen, hvad de skriver og i hvilke medier. Hør Jesper Thorndal Moll fortælle, hvordan dette overblik hjælper i tilrettelæggelsen af den fremtidige kommunikation og sikrer retning og motivation i teamet.
Om Jesper Thorndal Moll
Jesper Thorndal Moll er pressechef i Toldstyrelsen med ansvaret for organisationens pressearbejde. Arbejdet indebærer at holde Toldstyrelsens mange politiske stakeholder-grupper samt den almene befolkning bredt orienteret om ikke bare Toldstyrelsens indsatser men også gældende lovgivning på toldområdet.
Jesper er tidligere kommunikationschef i Landsforeningen af Menighedsråd samt underviser på Århus Universitet. Han er uddannet Cand.Mag. med efterfølgende diplomuddannelse i Corporate Communication.
“OP I GEAR – Strategiske medieanalyser som drivkraft for omdømmet i Danish Crown”
16. juni kl. 10.00-11.15
For Danish Crown udgør arbejdet med medier et centralt tandhjul i en ny, mere markedsorienteret strategi. Ved at kæde mediemålinger sammen med regelmæssige omdømmemålinger er Danish Crown i stand til at identificere, hvordan kommunikationsarbejdet understøtter en positiv udvikling af både brand og forretning.
Skiftet fra bagud skuende dokumentation af indsatser til fremad fokuseret strategisk udvikling betyder, at måling i dag er et værktøj, der understøtter læring og beslutningstagning. Følg med, når branding direktør Jan Lyng Lauridsen demonstrerer, hvordan omdømme målbart påvirkes og opbygges over tid, og hvordan mønstre i data bliver tydelige, når flere typer måling kombineres.
For denne case vandt Danish Crown i 2020 en AMEC Award for deres kommunikationsmålingsarbejde i forbindelse med deres ”Forward Drive”-strategi.
Om Jan Lyng Lauridsen
Jan er direktør i Danish Crown med ansvar for corporate branding og ledelseskommunikation. Tidligere har han i næsten 8 år været kommunikations- og public affairs-chef for Syd Energi (SE, i dag Norlys), og før det arbejdede Jan blandt andet som projektleder for iværksætter-akademiet IDEA.
Politik har altid været en stor passion for Jan, hvilket blandt andet har ført til en næstformandspost i Venstres Ungdom og et medlemskab af Venstres hovedbestyrelse (2005-2007), hvorefter han i en årrække var ansat af partiet som kampagneleder.
Jan er Cand.Scient.Pol. fra Syddansk Universitet.
Copyright © 2018 · Measurement Days